Gamze : ''STANDARTLARIN DIŞINDAYIM'' #Fanatik





1. Öncelikle, "Fanatik" şarkısının bu kadar dinlenip, popüler olacağını bekliyor muydun? Nasıl ortaya çıktı? Neden diğer şarkılar değil de çıkış "Fanatik" ?

Fanatik şarkımızı bestelediğimiz ilk gün, onun çok özel bir şarkı olacağını biliyorduk sevgili Kerem Ökten’le. Bize hissettirdiği kesinlikle sıradan duygular değildi. Sıra dışı, oldukça iddialı sözleriyle diğer şarkıların arasından sıyrılmayı başardı. Bu şarkının yanı sıra çıkış parçası olmaya aday 5-6 şarkım vardı. Fakat Fanatik adeta 'o benim ' diyordu. Ritim şekli, vokal yapısı, sözleri, hem bir müzisyen olarak, hem de onu kliplendirerek arkasında duracak kişi olarak ; beni oldukça heyecanlandırıyordu. Dolayısıyla güzel bir kliple formülü tamamlamayı başarırsak, Fanatik’ in adeta  fırtına gibi ortalığı kasıp kavuracağını öngörmeye de başlamıştık. Gümbür gümbür geldiği belliydi.. Ve öyle de oldu. 'Duruldum' ve 'Sonsuza Kadar' dan beri beni bekleyen dinleyicim ,beni ilk defa Fanatikle gördü. Ve evet.. Şimdi formül tamamlanmıştı. Sadece sesini ve şarkılarını bildikleri Gamze, karşılarındaydı. Yani bu çok özel bir durum. Benim de onların karşısına en iyi şarkıyla ve en iyi kliple çıkmam gerekiyordu. Bunun için ‘’Fanatik’’ Avrupai, alışılagelmiş şarkıların, sözlerin dışında, aykırı, bir o kadar da çekici. Fanatiğin çıkışı şöyle oldu. Etrafımızda yaşanan aşkları gözlemliyoruz tabi. Çiftlerin birbirine karşı tutumu, kıskançlıkları, bağlılıkları, kaybetme korkuları, çevreye güvensizlikleri.. Bunları neredeyse hepimiz görüyoruz. Ve bu gerçek olduğu 'varsayılan'değil. Samimi ve güçlü bir duygunun kelimelere dökülüşü. Benle olmak zordur diye başlayıp inci gibi peşi sıra dizildi sözcükler.. Matematiksiz, şuraya da bu kafiyeyi yapalım demeden, su gibi kendiliğinden.. Sanki hep bizimmiş, bizimleymiş gibi. Şarkımı çok seviyorum ve bu kadar sevildiği için mutluluğum, şükrüm, dinleyicime minnetim prodüktörüm Kerem Ökten'e saygım sonsuz:)))

2. Prodüktörün, yılların profesyonel ismi Kerem Ökten. Çok şanslısın bence. Onunla çalışmak zor olsa gerek? Nasıl? Albümün stüdyo aşaması, konser repertuvar hazırlıklarında zorlandın mı?

Kerem Ökten bir müzik dehası. Yüzü dünya ya dönük, müziği bir yaşam biçimine dönüştürmüş, bildiğimiz bir sürü hit' in sahibi, evi ödüllerle dolu, muazzam bir müzik bilgisine sahip, bir eşine daha rastlayamayacağınız bir besteci ve müzik adamıdır. Onun öğrencisi olmak zordur; bir müzik aşığı olmayı gerektirir. Beni yetiştirmiş, müziğin gerçek ruhunu aşılamış, sabırla öğretmiştir. Bulduğum her fırsatta gururla dile getiririm. Onunla çalışmak zor ya da kolay değil resmen 'sihirli' dir. Albüm çalışmalarında da , repertuvar çalışmalarında da en doğru tespitleri yaptığı için bütün çalışmalarımız 12’den vurmuştur her zaman. Kısacası Kerem Ökten vazgeçilmezimdir:)))




3. Yapımcın Soner Sarıkabadayı. Onunla çalışmak nasıl bir duygu? "Fanatik" in başarısından dolayı mutlu mu? Düet projesi var mı? Düşünüyor musun?

Sevgili Soner Sarıkabadayı ile çalışmak da kesinlikle gurur verici . Şarkılarıyla yıllardır gönlümüze taht kurmuş başarılı bir besteci ve müzisyenin, bana destek olmasının haklı gurur ve mutluluğunu yaşıyorum. Fanatiği dinleyip klibi izledikten sonra, kat edeceğimiz yola gönülden inanmış ve yanımda durmuştur. Kendisiyle prodüktörüm Kerem Ökten ortak bir takım projelerde beraberler. Dolayısıyla beraber çalışıyoruz. Üzerime düşen ne varsa, proje bazında, seve seve yaparım:))

4Çok iyide söz ve müzik yazarısın. Yani genç jenerasyonu çok iyi yakalıyorsun.
Yakında çıkacak kimlerin albümünde yer alıyorsun? Teklifler geliyor mu? Biraz detay verir misin?

 Dinleyicimle aramızda çok özel bir bağ var. Beni görmeden sadece sesimi dinleyerek sevdikleri için, görsel cazibeden uzak onların gönlünü kazanmayı başardım. Böylece kalplerinde kalıcı olmanın adımlarını attım diye düşünüyorum. Tabi bu daha başlangıç. Onlara çok özel şarkılar yaptık. Hepsi sırasını bekliyor. Diğer şarkılarımda olduğu gibi yeni şarkılarımda da, farklı dünyaların, gerçek duyguların, kalpten dökülen sıcak bir edebiyatla, dinleyicilerimin en derinlerine, en özellerine ulaşacağını umuyorum. İşte bence müzik böyle bir şey.. Başka bir boyut. Şükürler olsun ki büyük Allah'ım bana bu çok özel 'üretebilme' yeteneğini bahşedip, müzikte en iyilerin yanında olma fırsatı vermiş ve en iyi niyetli bilgelerle buluşturmuş. Çok şükür:))) Son olarak yeni çıkacak albümlerine şarkı verdiğim çok sevdiğim sanatçı dostlarım var.Sürpriz olsun..

5. Albümde harika şarkılar var, neden klip çekmiyorsun? Ben mesela, "Eyvah" şarkısına bayılıyorum! "Ateşin" de öyle yine.

Çok yakında 2. klibimin çekimlerine başlayacağız. Ben kıymetli izleyici ve dinleyicilerimi hep en iyisiyle buluşturmak istiyorum. Bunun için standartlardan uzak durmak istiyorum önceden de belirtmiştim. Ama Fanatik’te olduğu gibi yine beklediklerine değecek:)))



6. Konserleri, sosyal ağlardan mutlaka takip ediyorum. Sadece mikrofonu eline alıp çıkmıyorsun, dansçılarla "show" yapıp, insanları eğlenceye teşvik ediyorsun. Tepkiler nasıl? Çokta sık konsere gidiyorsun? Alıştın mı sahnelere?

Sahne en rahat olduğum yer. Sevenlerimle buluşmak, onlardan o müthiş enerjiyi almak , sevgilerini gözlerinde görmek dünyalara bedel. Ben zaten hep sahnelerdeydim. Albümüm çıkmadan önce Antalya’da bütün 5 yıldızlı otellerde sadece yabancı misafirlere, yabancı dünya hitlerinden oluşan bir repertuarla seslendik. Muhteşem sahne deneyimleri yaşadım. Dünyaca ünlü dans gruplarıyla sahne aldım. Yani dansla adeta yoğruldum, bütünleştim. Bana hep dans ederken çok rahatsın, dansçı mısın diye soruyorlar. İşte cevabı bu, hep profesyonellerleydim ve bu durum genlerime işledi diyebilirim.
Sahnede dinleyicilerimle kendimizden geçiyoruz. Dans ettiğim için onlarda rahatlayıp dans ediyorlar. Performansımı görenler çok şaşırıyor. Ve hiç abartısız çıktığım her yerde, her mekan sahibi kulise gelip özellikle tebrik etmek istedim. Biz ilk defa bu kadar dinamik, gerçek bir performans görüyoruz diyorlar. Bu da dersine çalışıp emek veren insan olarak beni, çok mutlu eden bir durum. İşimin hakkını vermeye çalışıyorum. Yoksa standart olup, mikrofonla sahnede sadece durmak çok kolay.
Fanatik klibimizin öncesinde de sevgili dostum biricik arkadaşım, koreografım Özge Selvitopu'yla beraber son noktayı koyduk ve Türkiye de bir ilki gerçekleştirip, şarkımızın başından sonuna kadar hazırladığı koreografiyi uyguladık. Özge, Boğaziçi Üniversitesi mezunu ve Türkiye de tek. Disiplini ve yeteneğiyle 'Dansın Kraliçesi'. Onunla çalışmak harika.. Aklımdakileri hayata, bu kadar iyi geçirebilen altın kalpli bir dost , çok değerli..

7. Sahnelerinde, yabancı popüler şarkıları çok iyi okuyorsun. Şaşırdım valla! Aksanın çok iyi. Yabancı şarkı söyleme fikri nerden çıktı? Nasıl bu kadar iyi aksanın?

Sahne de dünya hitlerini söylediğimi duyan dinleyicilerimden müthiş tepkiler alıyorum. Daha önce de söylediğim gibi, ben yıllardır her dilden yabancı şarkı söylüyorum. Aşkım, bir tanem müziğimi, farklı dillerde de söyleme isteği küçük yaşlardan beri var. Allah vergisi yeteneğimde aksanımı profesyonelleştiriyor. Sonuç; Sahne aldığım yerlerde dinleyicim bu şarkılarla çok eğleniyor. Çok da fazla, yaşayamadığı bir eğlence ve parti anlayışının içinde buluyor kendini. İşte bu! Yine standartların dışındayım:))

8. Sahnen de Türk popçulardan, "Fanatik" ten sonra en çok kimin şarkısını söyleyince büyük bir etki yaratıyor?

Kendi şarkılarımdan sonra da en büyük enerjiyi yabancı hitlerden alıyorum.  Ayakları yerden kesiliyor dinleyicilerin. Türkçe şarkılarda da çok güzel tepkiler alıyorum.Özellikle  Soner Sarıkabadayı 'nın  ve Sezen Aksu'nun şarkılarında..



9.  Programlarda izlediğim kadarıyla, o kadar sempatik ve enerjiksin ki. Ekrandan halka da yansıyor bence. Mesela, Okan'ın programında masada ki bazı "yetersizler" sana polemik yaratacak sözler söylediği halde, sen asla cevap vermeyip tebessüm etmişsin. Niye tepki göstermedin? Ya da neden bu kadar saygılısın? 

Fanatik albümünden sonra televizyon deneyimlerim oldu tabi. Sevgili Okan Bayülgen'in programı Dada ilk canlı yayın deneyimimdi. Ekran önü de olsa, her nerede olursa olsun, bence insan 'kendisi' olmalı. Bende öyle yaptım. Normal hayatımda verdiğim tepkileri verdim. Öyle konuştum.
Benim orada bulunma nedenim kendimi izleyiciye tanıtmaktı. Okan Bayülgen 'nin de yeni çıkan bir isim olarak beni programına davet etmesi, zaten benim için başlı başına çok önemliydi. Masada sizden başka kimin oturup, ne söylediği o kadar da önemli olmuyor. Herkesin davranışı ve söylediği kendini bağlar. Böyle özel bir daveti, gereksiz tartışmalarla kirletmem ve orda bulunma amacımın aksi yönünde bir teşebbüsü sonuca ulaştırmam mümkün değil. Bu kadar yılın birikimini bir dakikada harcatmam. Bu durum beni olduğum noktaya getiren insanlara, bu emeğe, izleyicilere ve kendime saygısızlık olur.Kaybedecek bir şeyi olmayanlar da var tabi. Ama benim yıllardır biriktirdiğim değerlerim ve dünyalara değişmeyeceğim inancım var.

10.  Çıktığın bir programda, gözünün önünde bir siyasi partiyi protesto etmek için bir kadın soyundu. O an canlı yayındaydın. Nasıl bir duyguydu? Telaşa kapıldın mı?

 Program esnasında yaşanan protesto eylemini de Okan Bey zaten hemen kontrol altına aldı. Dolayısıyla benim yaptığım o '2 dk ' içerisinde soğuk kanlılığımı korumak oldu. Böylece olay büyümeden, ortam bir reklam arasından sonra sakinleşti. Okan Bey'in durumu hemen kontrol altına alması ben ve masadaki herkesi rahatlattı tabi.

11. Aslında ilk çıktığında "Fanatik" pek sevememiştim. Ama "Işte Benim Stilim' de o kadar fazla duydum, benimsedim ve sevdim ki. Nur Yerlitaş ve Ivana Sert şarkını çok seviyordu, sürekli eğleniyorlardı. Bu konuda neler demek istersin?

Fanatik 'in altyapısını Kerem Ökten o kadar güzel ve usta düzenledi ki, duyan insanlar neredeyse bir refleks gibi hemen oynamaya eğlenmeye başlıyorlar. Benim stilimde şarkımın bu kadar benimsenip çalınması, sevgili Nur Yerlitaş, Öykü Serter ve İvana Sert'in eğlenerek şarkıya eşlik eden o sempatik halleri bizi çok mutlu etti. Fanatiğin büyük kitlelere ulaşmasında 'İşte Benim Stilim' in payı yadsınamayacak kadar büyüktür. Yapımdan yayına emeği geçen herkese teşekkür ederim:)))

12.  Beşiktaş Şampiyonluk Gecesi'nde "Fanatik" şarkısı çalınıp, söylendi. Nasıl bir duygu hissettin? Sende Beşiktaşlı mısın?
Şarkımızın Beşiktaş'ın Şampiyonluk Gecesi'nde çalması benden daha çok Fanatik Beşiktaşlı olan Sevgili Babam ve Erkek kardeşim için büyük sürpriz oldu. Zaten adı üzerinde Fanatik. Bende bir Beşiktaşlı olarak gurur duydum. Diğer takımların Fanatikleri de sakın bozulmasınlar. Hepimizin ortak yönü 'Fanatik'liğimiz değil mi:)))


13. Ben şunu farkettim, şarkılarının altında 1 tane kötü yorum gözüme çarpmadı. Neden seni bu kadar seviyorlar, "Gamze Abla" diye seni çok sahiplenmişler sosyal ağlarda ve dinlenme izlenme platformlarında?

Klibimin ve şarkılarımın altında hep destekleyen ve beğenilerini dile getiren dinleyicilerin yorumlarını görüyorum sıklıkla. Benim için nasıl bir doping inanın anlatamam. Kelimeler yetmez. Başardığımı onların tepkilerinden anlıyorum. Daha çok güzelliklerde bulaşacağız inşallah onlarla. Bana yolladıkları tüm mesajlara seve seve bizzat cevap veriyorum. Bugünler için değil miydi her şey? Neden böyle bir güzellikten mahrum bırakayım ki kendimi. Bana yönelişleri, sevgileri hiçbir şeye benzemiyor. Bana sahip olmadığım değişik güçler katıyor.Çok şükür:))

14. Gamze'yi "Fanatik" ten önce bilenler var, senin Youtube Şöhretin inkar edilemez. "Duruldum" , "Sonsuza Kadar" bunlar çok iyi tıklanmalar aldı. Onlar hakkında ne demek istiyorsun? Bu iki şarkıyı değerlendirmeyi düşünüyor musun?

'Sonsuza kadar' ve özellikle 'Duruldum' beni ben yapan şarkılar. Klipsiz efsaneler. Bu tanımı egomla değil, dinleyicimin ağzından yapıyorum. Dinleyicilerimle ilk temasım, ilk duygu alışverişim. Dolayısıyla çok özeller ve hep öyle kalacaklar.. Müzikseverler aşklarını bu şarkılarla yaşayarak, her duygusal anlarında hayatlarına katarak zaten en iyi şekilde değerlendirdiler. Hepsine ayrı ayrı teşekkürü bir borç bilirim. Zaten duygularımız hep ortak. Bu sözler, bu şarkılar hep onlar için...

15. Şöyle bir açıklamada bulunmuşsun. "Hep geri planda kalmak istedim, ancak Kerem bey ısrar etti." diye.  Neden? Anlamadığım, çok güzelsin, sesin çok iyi,  iyi dans ediyorsun. Totalde potansiyelin var? Bunu değerlendirmek neden istemedin?

Ben zaten dediğim gibi hep stüdyodaydım, sahnedeydim. Her anım müzikleydi, yine beste yapıyordum. Şarkılarımı müzikseverlerle buluşturuyordum. Aradaki tek fark şu anda klibimin olması. Dinleyiciyi sadece sesinizle yakalamayı başardığınız da inanın asıl mucize o oluyor. Bunun içinde evet böylede devam etmeyi düşünüyordum. Fakat Kerem Ökten'in beni teşvik etmesi olayı '3 boyutlu' hale getirdi:)


16. Yakında çıkacak projeleri  neler? Bahseder misin? Ileriki aylar ve 1 yıl için kariyer planlaman ne? Single mi? Albüm mü?

 Dinleyicilerime çok büyük sürprizler yapacağız inşallah. Önümdeki 5 yılın planlaması hazır. Allah nasip ederse:) Şunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki her adımım bir öncekinden çok daha büyük etki yaratacak inşallah. Şarkılarımla ve gönül birliği yaptığım müzik efsanesi Kerem Ökten'le büyük ve değerli hareketler yapacağız. Bekleyin:)))


17. Çok teşekkürler, Gamze. Inşallah yolun açık olur, severek dinleriz seni. Son olarak Pop Bizde hakkında fikirlerin nelerdir?

Nazik yaklaşımın ve zaman ayırıp hakkımda bu kadar iyi analiz yaptığın için sana çok teşekkür ederim. Müzik sektöründeki güncel gelişmeleri objektif bir bakış açısıyla müzikseverlere ulaştıran genç ve dinamik bir platform 'POP BİZDE'... Takipteyiz ve biz müzisyenlerin yaptığı çalışmaları halka yansıtma eğiliminiz çok kıymetli. Yeni şarkılar ve projeler de görüşmek üzere:)))

Yorumlar

Popüler Yayınlar